Kalendarium
-
Högre seminarium i didaktik
-
50% seminarium
-
Högre seminarium i didaktik
-
Högre seminarium i pedagogik
-
Högre seminarium i didaktik
-
–
Alltid Öppen - ett jubileumssymposium om den öppna förskolan
-
Högre seminarium i didaktik
-
Högre seminarium i didaktik
-
–
Berättelsekonferensen 2022
-
Högre seminarium i didaktik
-
Högre seminarium i didaktik
-
Högre seminarium i didaktik
Aktuellt
- Skolforskningspodden om antibiotikaresistens och elevers handlingskompetens
- Disputation: Drawing Science: Visual content formation in young students’ multimodal science compositions
- Forskningsprojektet "Forskning om undervisning – en kartläggning och analys av forskningslandskap" (SMART) är avslutat
- Undervisningsmaterial om antibiotikaresistens
- Seminarieserie om rasism i förskola och skola VT22
- Disputation: En landsbygdens skolreform? Den geografiska dimensionen i bygget av en enhetsskola
- Licentiatseminarium: Skolämnesspecifikt läsande i tidiga skolår
- Licentiatseminarium: Den specialpedagogiska personalens arbete med stödinsatser för nyanlända elever
- Licentiatseminarium: Litteraturhistoriskt undervisningsinnehåll – introduktion och respons
- Årets bästa artikel skriven vid EDU
Institutionen i media
- Utbildningarna och tankesätten med bästa källkritiken 2022-07-19
- Forskaren ifrågasätter språkförbud: Visa nyfikenhet i stället 2022-06-22
- Remissinstanserna har olika uppfattning om Struten 2022-06-09
- 2022 års pedagogiska pristagare utsedda 2022-05-25
- Rebecka Göransdotter ny bloggare i Curie 2022-04-19
Röster från institutionen
Claes Nilholms blogg
Claes Nilholm, professor i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid Uppsala universitet, bloggar om forskning om pedagogik i allmänhet och specialpedagogik i synnerhet, men tar också upp frågor om relationen mellan forskning och praktik och ibland också skolpolitiska frågor
