Våra publikationer

Här presenteras institutionens senast publicerade publikationer. Söker du en speciell publikation så kan du använda länken nedan.

Sök publikation

Senaste publikationer

  • Larsson, Esbjörn

    Writing in the Sand: The Impact of the Monitorial System on the Spread of Literacy in Sweden Prior to the School Act of 1842

    Ingår i Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020, s. 115-127, 2021.

  • Ginnerskov-Dahlberg, Mette

    Student migration from Eastern to Western Europe

    Routledge, 2021.

  • Chaturapruek, Sorathan; Dalberg, Tobias; Thompson, Marissa E.; Giebel, Sonia et al.

    Studying Undergraduate Course Consideration at Scale

    Ingår i AERA Open, s. 1-16, 2021.

    Open access
  • Prytz, Johan

    Review: Inês Félix, School journeys: Ideas and Practices of New Education in Portugal (1890–1960)

    Ingår i Nordic Journal of Educational History, 2021.

    Open access
  • Román, Henrik; Sundberg, Daniel; Hirsh, Åsa; Forsberg, Eva et al.

    Mapping and analysing reviews of research on teaching, 1980-2018, in Web of Science: An overview of a second-order research topography

    Ingår i Review of Education, 2021.

  • Dannefjord, Per; Persson, Magnus; Bertilsson, Emil

    Den rörliga lärarens orörlighet: hur lärare byter jobb på en segregerad lokal skolmarknad

    2021.

  • Lindskog, Marcus; Poom, Leo; Winman, Anders

    Attentional bias induced by stimulus control (ABC) impairs measures of the approximate number system

    Ingår i Attention, Perception & Psychophysics, 2021.

    Open access
  • Göransson, Kerstin; Klang, Nina

    Lärares uppfattningar om skola och undervisning för elever som läser enligt grund- och gymnasiesärskolans läroplaner

    Ingår i Utbildning och undervisning i särskolan, 2021.

  • Bengtsson, Karin; Hansson, Susanne; Lindqvist, Gunilla; Klang, Nina

    Undervisning i grundsärskolan: fyra olika lärandemiljöer

    Ingår i Utbildning och undervisning i särskolan, 2021.

  • Nordholm, Daniel; Nihlfors, Elisabet; Anders, Arnqvist

    Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective

    Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, 2021.

  • Börjesson, Mikael; Lillo Cea, Pablo

    World Class Universities, Rankings and the Global Space of International Students

    Ingår i World Class Universities, s. 141-170, 2021.

    Open access
  • Madej, Lars

    X - men sen då? Algebrans stora idéer från första klass till högre matematik: Med fokus på tidig algebra i Sverige

    Open access
  • Madej, Lars

    Primary School Students’ Knowledge of the Equal Sign – the Swedish Case

    Ingår i International Journal of Science and Mathematics Education, 2021.

    Open access
  • Ginnerskov-Dahlberg, Mette

    Inherited dreams of 'the West': Eastern European students' paths to Denmark

    Ingår i The Palgrave Handbook of Youth Mobility and Educational Migration, 2021.

  • Hemmi, Kirsti; Bråting, Kajsa; Lepik, Madis

    Curricular approaches to algebra in Estonia, Finland and Sweden – a comparative study

    Ingår i Mathematical Thinking and Learning, s. 49-71, 2021.

    Open access
  • Paulsrud, David; Nilholm, Claes

    Teaching for inclusion – a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support

    Ingår i International Journal of Inclusive Education, 2020.

    Open access
  • Stjern Frønes, Tove; Rasmusson, Maria; Bremholm, Jesper

    Equity and Diversity in Reading Comprehension—A Case Study of PISA 2000–2018

    Ingår i Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education, s. 303-335, 2020.

    Open access
  • Mellander, Erik; Rasmusson, Maria

    Effekter av NTA på skolprestationer i årskurs 6

    2020.

  • Hirsh, Åsa; Nilholm, Claes; Román, Henrik; Sundberg, Daniel et al.

    Reviews of teaching methods – which fundamental issues are identified?

    Ingår i Education Inquiry, 2020.

  • Forsberg, Eva; Hallsén, Stina; Karlsson, Marie; Melander Bowden, Helen et al.

    Läxhjälp as Shadow Education in Sweden: The Logic of Equality in “A School for All”

    Ingår i ECNU Review of Education, 2020.

  • Nihlfors, Elisabet; Selander, Staffan

    La recherche en sciences de léducation:: pour qui et poue quoi?

    Ingår i la resherce en education, s. 127-134, 2020.

  • Hansson, Per

    Promemoria. Biskop i Svenska kyrkan - anställning och tillsyn

    2020.

  • Cedering, Magdalena; Wihlborg, Elin

    Village schools as a hub in the community: A time-geographical analysis of the closing of two rural schools in southern Sweden

    Ingår i Journal of Rural Studies, s. 606-617, 2020.

    Open access
  • Kirsten, Nils

    A systematic research review of teachers' professional development as a policy instrument

    Ingår i Educational Research Review, 2020.

    Open access
  • Dalberg, Tobias

    Histoire des sciences

    Ingår i Lychnos, s. 352-354, 2020.

  • Karlberg, Martin; Klang, Nina; Andersson, Filip; Hancock, Kirsten et al.

    The Importance of School Pedagogical and Social Climate to Students’ Unauthorized Absenteeism: a Multilevel Study of 101 Swedish Schools

    Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, 2020.

    Open access
  • Hamberger, Agnes

    Johanna Antonia (Jenny) Åkerström

    Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.

  • Hamberger, Agnes

    Gunhild Friesia Almén

    Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.

  • Hamberger, Agnes

    Ester Gustava Edelstam

    Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.

  • Hamberger, Agnes

    Anna Åfelt

    Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.

  • Hamberger, Agnes

    Konfirmationen – folkskolans avslutning

    Ingår i Skolans högtider - Ceremoni, fest och firande i svenska skolhistoria, s. 168-174, 2020.

  • Hamberger, Agnes

    Recension: Mötet med det skrivna ordet: Kvinnors läsande och skrivande under 1700-talet

    Ingår i Nordic Journal of Educational History, 2020.

  • Hamberger, Agnes

    Signerat: Om flickor i folkskolan

    Ingår i Sans, 2020.

  • Bégin-Caouette, Olivier; Jansson, Joel; Beaupré-Lavallée, Alexandre

    The Perceived Contribution of Early-Career Researchers to Research Production in Nordic Higher Education Systems

    Ingår i Higher Education Policy, s. 777-798, 2020.

  • Eriksen, Kristin Gregers; Grødem, Sara; Nodeland, Tuva Skjelbred; Sibeko, Guro

    Arena 5 - Lærerveiledning. Samfunnsfag for barnetrinnet.

    Aschehoug & Co, 2020.

  • Hemmi, Kirsti

    Commentary

    Ingår i Elementary Mathematics Curriculum Materials: Designs for Student Learning and Teacher Enactment, s. 287-295, 2020.

  • Härmälä-Braskén, Ann-Sofi; Hemmi, Kirsti; Kurtén, Berit

    Misconceptions in chemistry among Finnish prospective primary school teachers – a long-term study

    Ingår i International Journal of Science Education, s. 1447-1464, 2020.

  • Klang, Nina; Olsson, Ingrid; Wilder, Jenny; Lindqvist, Gunilla et al.

    A Cooperative Learning Intervention to Promote Social Inclusion in Heterogeneous Classrooms

    Ingår i Frontiers in Psychology, 2020.

    Open access
  • Wallin, Pontus; Arensmeier, Cecilia; Nygren, Thomas; Manneh, Ilana et al.

    Kritiskt tänkande och källkritik: undervisning i samhällskunskap

    2020.

    Open access
  • Larsson, Germund

    Stolthet och skam: Godkänd eller kuggad i studentexamen

    Ingår i Skolans högtider - Ceremoni, fest och firande i svenska skolhistoria, s. 146-167, 2020.

  • Ringarp, Johanna

    Till toner av Bolero: AmuGruppens reformering från myndighet till utbildningsföretag

    Ingår i Historisk Tidskrift (S), s. 642-673, 2020.

  • Barbin, Évelyne; Bjarnadóttir, Kristín; Furinghetti, Fulvia; Karp, Alexander et al.

    "Dig where You Stand" 6: Proceedings of the Sixth International Conference on the History of Mathematics Education

    2020.

  • Prytz, Johan

    Algebra in Swedish mathematics curricula (1930-2000)

    Ingår i "Dig where you stand" 6, s. 1-14, 2020.

  • Nygren, Thomas; Kronlid, David; Larsson, Esbjörn; Novak, Judit et al.

    Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden

    Ingår i Journal of Social Science Education, s. 63-97, 2020.

    Open access
  • Larsson, Esbjörn

    Friluftsdagarnas våldsamma förhistoria

    Ingår i Skolans högtider, s. 121-145, 2020.

  • Nordlund, Anna

    ”Sven Delblancs Selma Lagerlöf och den kvinnliga kärlekens frälsande makt”

    Ingår i Sprängstoff och episk urkraft. , s. 180-122, 2020.

  • Nordlund, Anna

    Varför litteraturvetenskap?: En ämnesintroduktion för nya studenter

    Studentlitteratur AB, 2020.

  • Nordlund, Anna; Svedjedal, Johan

    Läsandets årsringar: Rapport och reflektioner om läsningens aktuella tillstånd i Sverige

    2020.

  • Nordberg, Olle

    Litteraturdidaktik: Teori - praktik - relevans - potential

    Liber, 2020.

  • Törnqvist, Maria

    Izolacija, ki ubija – družbeni eksperiment: Kulturartikel i Mladina

    2020.