
Våra publikationer
Här presenteras institutionens senast publicerade publikationer. Söker du en speciell publikation så kan du använda länken nedan.
Senaste publikationer
-
Writing in the Sand: The Impact of the Monitorial System on the Spread of Literacy in Sweden Prior to the School Act of 1842
Ingår i Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020, s. 115-127, 2021.
-
-
Mapping and analysing reviews of research on teaching, 1980-2018, in Web of Science: An overview of a second-order research topography
Ingår i Review of Education, 2021.
-
Den rörliga lärarens orörlighet: hur lärare byter jobb på en segregerad lokal skolmarknad
2021.
-
Attentional bias induced by stimulus control (ABC) impairs measures of the approximate number system
Ingår i Attention, Perception & Psychophysics, 2021.
-
Lärares uppfattningar om skola och undervisning för elever som läser enligt grund- och gymnasiesärskolans läroplaner
Ingår i Utbildning och undervisning i särskolan, 2021.
-
Undervisning i grundsärskolan: fyra olika lärandemiljöer
Ingår i Utbildning och undervisning i särskolan, 2021.
-
Madej, Lars
X - men sen då? Algebrans stora idéer från första klass till högre matematik: Med fokus på tidig algebra i Sverige
-
Primary School Students’ Knowledge of the Equal Sign – the Swedish Case
Ingår i International Journal of Science and Mathematics Education, 2021.
-
Curricular approaches to algebra in Estonia, Finland and Sweden – a comparative study
Ingår i Mathematical Thinking and Learning, s. 49-71, 2021.
-
Teaching for inclusion – a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
Ingår i International Journal of Inclusive Education, 2020.
-
-
Reviews of teaching methods – which fundamental issues are identified?
Ingår i Education Inquiry, 2020.
-
Läxhjälp as Shadow Education in Sweden: The Logic of Equality in “A School for All”
Ingår i ECNU Review of Education, 2020.
-
La recherche en sciences de léducation:: pour qui et poue quoi?
Ingår i la resherce en education, s. 127-134, 2020.
-
-
Village schools as a hub in the community: A time-geographical analysis of the closing of two rural schools in southern Sweden
Ingår i Journal of Rural Studies, s. 606-617, 2020.
-
A systematic research review of teachers' professional development as a policy instrument
Ingår i Educational Research Review, 2020.
-
-
The Importance of School Pedagogical and Social Climate to Students’ Unauthorized Absenteeism: a Multilevel Study of 101 Swedish Schools
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, 2020.
-
Johanna Antonia (Jenny) Åkerström
Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.
-
Gunhild Friesia Almén
Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.
-
Ester Gustava Edelstam
Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.
-
Anna Åfelt
Ingår i Svenskt Kvinnobiografiskt Lexikon, Göteborg: Göteborgs universitet, 2020, 2020.
-
Konfirmationen – folkskolans avslutning
Ingår i Skolans högtider - Ceremoni, fest och firande i svenska skolhistoria, s. 168-174, 2020.
-
Recension: Mötet med det skrivna ordet: Kvinnors läsande och skrivande under 1700-talet
Ingår i Nordic Journal of Educational History, 2020.
-
-
-
A Cooperative Learning Intervention to Promote Social Inclusion in Heterogeneous Classrooms
Ingår i Frontiers in Psychology, 2020.
-
-
Stolthet och skam: Godkänd eller kuggad i studentexamen
Ingår i Skolans högtider - Ceremoni, fest och firande i svenska skolhistoria, s. 146-167, 2020.
-
Till toner av Bolero: AmuGruppens reformering från myndighet till utbildningsföretag
Ingår i Historisk Tidskrift (S), s. 642-673, 2020.
-
Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 63-97, 2020.
-
-
”Sven Delblancs Selma Lagerlöf och den kvinnliga kärlekens frälsande makt”
Ingår i Sprängstoff och episk urkraft. , s. 180-122, 2020.
-
Varför litteraturvetenskap?: En ämnesintroduktion för nya studenter
Studentlitteratur AB, 2020.
-
Läsandets årsringar: Rapport och reflektioner om läsningens aktuella tillstånd i Sverige
2020.
-
-